Freud eta Alfred-en arteko ezberdintasunen lehen hurbilketa ondoko bi puntuetan laburbildu daiteke:
Freud-ek bere azalpenetarako kausazko
ikuspuntu bat jarraitzen duen bitartean, Adler-ek ikuspuntu finalista edo teologikoa
eusten du (etorkizunerako helburu batetarako gaurkotutako organizazioa).
Adler-ek ni indibidualaren dentsitatea
defendatzen du, zeratik eratorritako ni freudianoaren ahultasunaren aurrean.
NORTASUNAREN TEORIA ETA BIZI ESTILOA
Nortasuna Adler-entzat indibiduo
bakoitzaren bizi estilo berezia eta bera izaki bakar egiten dueña da. Karaktere
edo bizi estiloa bizitzako lehenengo lau edo bost urteetan osatzen da guraso
eta anai-arrebekin elkarrekintza eta hartu emanetan (nahasi edo ez). Hau da,
famili barneko marko esperientziak dirá bizitzako plana osatzen duten pauso
multzoa bideratuko dutenak. Honela bameratutako pentsamendu eta jokaeren
patroiak helduaroan aplikatzeko joera dute ezberdintasun formalekin soilik.
Karakterea banakakoarentzat ezaguna edo ezezaguna den etorkizuneko bizitza
helburu baten inguruan antolatzen da, eta helburu hau lortzeko banakoak
programak, metodoak edo proiektuak definitzen ditu; hau da, bizi plan bat.
Hala, Adler-en teorizazioaren oinarrizko puntua da pertsona bakoitza organismo
bateratu bat déla; esperientzia antolatu bat duela; eta patroi esanguratsuen
bidez, helburu batetara zuzentzen déla.
Banakoaren nortasuna osatzen duten
ezaugarri nagusienak inguru familiarrean bizitzako lehenengo urteetan osatzen
direnez, ikus ditzagun Adler-rianoak hobeto ulertzeko proposatzen dituzten
inguru horretako oinarrizko aspektuak:
Familia giroa: Gurasoek euren artean dituzten jokaera, erlazio eta jarreraren
lorpenetik sortzen da. Gurasoen erlazioen inguruan sortutako giroa da haurrak
errealitatearen zentzua landuko duen markoa.
Familia baloreak: Giro familiarraren bamean zenbait balorek ezinbesteko
esanguratsutasuna jasotzen dute. Zentzu honetan, famili bal ore bat, gurasoek
sineskera indartsu bat mantentzen duten hori izango da. Haurrak onartu edo
balore hauen aurka azal daiteke baina inoiz ez da eskuak bildurik geratuko.
Familia berdineko anai-arrebek balore
bat konpartitzen ez dutenean giro familiarrak lehiakortasunari lekua uzten
diolako déla kontsideratzen da.
Familiar konstelazioa: Kontzeptu honek,
Adlerrek garrantzi handia ematen zionak, haurren jaiotze ordenarekin du
zerikusia. Hala, usté du konstelazio familiarreko lekuak haurrari perspektiba
berezi eta bakarra ematen diola harreman sozial eta bere ezaugarriei buruz.
Anai- arreben arteko edade tartea, sexua, famili tamaina, harreman emozional
eta anai-arreba bakoitzaren ezaugarriak bezalako faktoreak konstelazio
familiarraren bamean eragiten dute. Posizio ezberdinen gainean orokortze batzuk
egin dirá (seme edo alaba bakarra heldu bezala tratatzera jo ohi da; nagusiak
“destronaketa” esperientzia izaten du; bigarrenak lehenengoarekin lehiaketa
iraunkorrean déla senti dezake; txikiena haur bat balitz bezala tratatu oi da
eta autonomía gutxiago izan dezake) baina egoera bakoitza bakarra da eta
gurasoen eragiteko eta hezteko irizpideen eta haurrak bere posizioari buruz
egiten duen interpretazioaren menpe dago bereziki.
Bagaia honekin, pertsonak bizitzako
area nagusienei aurre egiten die. Banakako bat arduratzen den oinarrizko hiru
guneak; hau da, bere bizitzako plana aplikatzen dutenak, profesioa, laguntasun
harremanak eta sexualitatea (Bi gizakien eginbeharra bezala ulertua, eta beraz,
maitasunaren menpekoa). Adler-entzat hiru area hauei aurre egiteko sutsutasuna
da garun osasunaren indizea. Hiru areatako edozeinetako alterazioak nahasketa
neurotikoa sor dezake.
IZAERA NEUROTIKOA
Adler-en kontzeptu basikoenetariko bat
gutxitasun konplexua da: Haurrak bere gutxitasun organikoaz duen pertzepzioaren
inguruan sortzen diren ideia eta sentsazio multzoa. Adler-entzat sentimendu hau
bere konpentsazioaren bila dabilen indibiduoaren garapen psikiko estimulu
jarrai batean bilakatzen da. Konplexutasun honen aurkakoa boterearen gosea
izango zen; gehiagotasun nahia edo erabilgarri egiteko nahia. Emakumeen gutxitasuna
konpentsazio berezia, gain konpentsazio edo jokaera erreaktiboak, giza protesta
izena hartzen du; Adler-en ustetan, sexuarekin lotuta gutxitasuna senti
dezakete.
Banako neurotiko batean, seguritatearen
bilaketa -gutxitasun sentsazioak sortzen duen seguritate ezaren aurrean- modu
zurran batean, irudimenezko lineak jarraituz, errealitatea bortiztuko duten
jarraibideak lortzean datza, existentzi bat eta balitz bezala mundu bat eraikiz
(bere norabide profesional, sozial eta sexuala irudimenezkoa ez balitz bezala,
baizik eta errealitateari egokitua).
TRATAMENDUA
Adlerianoaren tratamendua berriz
heztearen ideian oinarritua dago ( Adler-en obran dimentsio oso bat eta emari
pedagogiko handia dago): gutxitasun oinarri erreal bat ematen bada ere,
konpentsazio edo gain konpentsazioa zilegizkoak dira.
Bizitza estiloaren aldaketa eta
sentimendu komunitarioaren garapena; -hau da, banakoaren eta sozialaren
topaketa aberasgarria- izango lirateke terapiaren helburuak.
Lehenengo esplorazio modura Adler-ek
bost galderako galdeketa erabiltzen du; ondokoak dira:
Zein da zure haurtzaroko lehen
oroitzapena?
Zein da zure egungo zailtasunik
handiena?
Zein da zure beldurri handiena?
Zure ametsetan zer irudi edo egoera
sortzen dira maiztasun handienarekin?
Zer egingo zenuke zuk zailtasun hori ez
bazenuke?
Azkeneko galdera honi, Adler-en
terapian, “galdera” deitzen zaio. Adler-ek kontsideratzen zuen bere erantzunak
sintomak balioko duen asmoa azalduko zuela eta beraz, bezeroa aurre egitera
erresistitzen den areak.
Terapiak bezeroaren bizitza estiloa
ulertzen; honen ulermena bezeroari errazten; eta bezeroari beste bizitza estilo
batera aldatzeko laguntza ematen; saiatzen da. Honetarako, terapeuta
Adler-ianoak lau etapa ezartzen ditu euren helburuekin:
Bezeroa terapeutagatik ulertua eta
onartua sentituko den harreman terapeutikoaren ezarpena.
Bezeroari bere bizitza estiloa ulertzen
laguntzea, osatzen duten sinesmen, sentimendu, motibo eta helburuak
gainbegiratuz.
“Insight”-a sustatu gaizki ezarritako
helmuga eta jokaera negatiboei
dagokionean.
Arazoei irtenbide ezberdinak bameratu
eta analizatu eta aldaketarako konpromezua ezarri.
No hay comentarios:
Publicar un comentario